Хибридна технология на Dacia

Вземете най-доброто от двата свята без да променяте навиците си!

Различните хибридни силови агрегати на Dacia

Хибридите съчетават конвенционален бензинов двигател с електрически мотор, който има множество функции.
Hybrid 155 Технология Full Hybrid
Състав
1 двигател с вътрешно горене
Автоматична скоростна кутия без съединител с различни режими 1 самозареждаща се 280-волтова батерия

Зареждане на батериятаБез необходимост от включване в електрическата мрежа, батерията се зарежда сама, докато шофирате, като използва енергията, възстановена по време на спиране и забавяне.
Как работи
Електрическият мотор позволява изцяло електрическо задвижване и предоставя увеличена мощност на двигателя с вътрешно горене в останалото време. Той също така превръща възстановената енергия в електричество за зареждане на тяговата батерия. 

Скоростната кутия с различни режими автоматично превключва между 3 режима на задвижване:
  • Изцяло електрически
  • Електрически + ДВГ
  • Изцяло ДВГ.
    Предимства
    • Систематично стартиране в изцяло електрически режим.
    • До 40%* по-нисък разход на гориво и CO2 емисии в сравнение с еквивалентен бензинов двигател.
    • Шофиране в изцяло електрически режим през 80% от времето в застроени зони.
      * Разход в градски цикъл на шофиране
      TCe 140 Технология Mild hybrid
      Състав
      1 двигател с вътрешно горене1 стартер алтернатор 1 самозареждаща се 48-волтова батерия за използване на пътя

      Зареждане на батерията
      Без необходимост от включване в електрическата мрежа, батерията се зарежда сама, докато шофирате, като използва енергията, възстановена по време на спиране и забавяне.
      Как работи
      Двигателят с вътрешно горене получава допълнителен въртящ момент от стартер генератора, когато шофирането е най-енергоемко, например при стартиране или ускорение.
      Той също така подпомага зареждането на 48-волтовата батерия.
        Предимства
        До 10% по-нисък разход на гориво в сравнение с еквивалентен бензинов двигател.
        TCe 130 4x4 Технология Mild Hybrid
        Състав
        1 двигател с вътрешно горене1 стартер алтернатор 1 самозареждаща се батерия1 задвижващ вал на задните колела

        Зареждане на батерията
        Без необходимост от включване в електрическата мрежа, батерията се зарежда сама, докато шофирате, като използва енергията, възстановена по време на спиране и забавяне.
        Как работи

        Двигателят с вътрешно горене получава допълнителен въртящ момент от стартер генератора, когато шофирането е най-енергоемко, например при стартиране или ускорение. 

        Той също така подпомага зареждането на 48-волтовата батерия. 

        4X4 Terrain Control предлага 5 режима на шофиране:
        • Auto
        • Snow
        • Mud/Sand
        • Off-road
        • Eco
            Предимства
            Намаление на разхода на гориво и CO2 емисиите с до 10% спрямо еквивалентен бензинов двигател.
            ECO-G 140 Технология Mild-hybrid + Двугоривна система LPG/бензин
            Състав 1 двигател с вътрешно горене1 стартер-алтернатор
            1 самозареждаща се батерия
            1 резервоар за LPG в допълнение към резервоара за бензин

            Зареждане на батериятаБез необходимост от включване в електрическата мрежа, батерията се зарежда сама, докато шофирате, като използва енергията, възстановена по време на спиране и забавяне.
            Как работи
            Автомобилът винаги стартира в бензинов режим и може след това да превключи на LPG режим.
            Това превключване се извършва автоматично или при поискване чрез съответния бутон. 
            Стартер алтернаторът осигурява на двигателя с вътрешно горене допълнителен въртящ момент в най-енергоемките фази на шофиране, като стартиране и ускорение.
            Той също така подпомага зареждането на 48-волтовата батерия.
                Предимства
                • Цените на LPG са до 50% по-ниски спрямо тези на бензина, т.е. икономии от около 40 евро на резервоар.
                • До 10% по-ниски CO2 емисии и 90% по-малко фини частици.
                • Над 1400 км пробег с използване на двата резервоара.

                  Сравнете ползите от хибридните технологии


                  Hybrid 155    TCe 140         TCe 130 4x4 ECO-G 140  
                  ТехнологияFull hybridMild hybridMild hybridMild hybrid
                  Източник на енергияБензин + електрическа енергияБензин + електрическа енергияБензин + електрическа енергияБензин + LPG + електрическа енергия
                  Шофиране в изцяло електрически режимДа (в различни фази)Не
                  Не
                  Не
                  Електрическо подпомагане на двигателя с вътрешно горенеДа
                  Да
                  Да
                  Да
                  Stop & StartДа
                  Да
                  Да
                  Да
                  Зареждане в движениеДа
                  Да
                  Да
                  Да
                  Електрическо стартиранеДа
                  Не
                  Не
                  Не
                  Икономии от разход/употребаДо 40%¹ по-нисък разходДо 10%² по-нисък разходДо 10%² по-нисък разходДо 40 евро за пълен резервоар
                  1 В градски цикъл в сравнение с еквивалентен бензинов двигател и в зависимост от условията на употреба на автомобила и стила на шофиране на водача.
                  2  В комбиниран цикъл в сравнение с еквивалентен бензинов двигател и в зависимост от условията на употреба на автомобила и стила на шофиране на водача.

                  Предимствата на хибридните автомобили

                  electrical and combustion-powered
                  Електрическо задвижване и задвижване от ДВГ
                  С до 1400 км пробег (варира спрямо силовия агрегат), без необходимост от зареждане.
                  No purchase penalties
                  Без санкции при покупка
                  CO2 емисии от 105 г/км (варира спрямо силовия агрегат).
                  Driving comfort
                  Удобство при шофиране
                  Автоматична скоростна кутия (за силов агрегат Hybrid 155) за улесняване на ежедневното шофиране.
                  No plugging in
                  Без необходимост от зареждане
                  Електрическата батерия се зарежда автоматично по време на спиране и забавяне.

                  Имате ли още въпроси?

                  Каква е продължителността на живот на батерията на хибридната система на Dacia?
                  Батерията на хибридната система на Bigster има гаранция от 8 години или 160 000 км.
                  Могат ли хибридните автомобили Dacia да изминават дълги разстояния?
                  Да. В зависимост от употребата, пробегът на един хибриден автомобил е по-голям от този на електрически автомобил или автомобил с ДВГ, тъй като можете да превключвате между различни енергийни източници.

                  С двигателя TCe 140 пробегът на Bigster е над 780 км, над 900 км с Hybrid 155 и дори над 1400 км за ECO-G 140 (общ пробег с двата резервоара за LPG и бензин).
                  Какъв е силовият агрегат mild-hybrid на Bigster?
                  Това е система mild hybrid, която подпомага двигателя с вътрешно горене във фазите на стартиране и ускорение, намалявайки разхода на гориво и увеличавайки производителността. Тя не позволява изцяло електрическо задвижване.
                  Така тя предлага по-гъвкаво и динамично шофиране и същевременно предоставя икономия на гориво спрямо еквивалентен неелектрифициран бензинов двигател.
                  Как се зарежда батерията на хибридните автомобили Dacia?
                  Много е лесно! С батериите на хибридните автомобили (full или mild hybrid), не се нуждаете от никакви специални конектори. Те се зареждат автоматично, докато шофирате, във фазите на спиране или намаляване на скоростта.